ممکنه سوالی رو از راهی که مد نظر کمیته نیست حل کنیم ( مثلا از دو تا از داده ها استفاده نشه و تقریبایی بزنیم و ابداعاتی انجام بدیم !) ، جواب آخر مون هم درست باشه ! نمره میدن ؟
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 1:23:00 PM
و اگر یک سوال رو تا یک مقطعی حل کنیم و از یک جایی به بعد ( مقدار خیلی کمیش ) رو بنویسیم همانند قبل فلان رو بدست میاریم و اون چیزی رو که به دست اوردیم رو توش جایگزین می کنیم و جواب نهایی بر حسب x میشه چون ، اون چیز بر حسب x بوده.(جواب رو بر حسب x میخواستن مثلا ) حدودا تو چه مایه هایی بهش نمره میدن اگه درست باشه ؟ نصف نمره رو ممکنه بدن ؟( اون عملیات به دلیل تکراری بودن در روند حل مسئله نوشته نشه در اصل ، چون چند بار همون کار برای محاسبات قبلی انجام شده )
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 1:28:00 PM
و راستی برای این سوال دو نمیشه از قانون کسینوس ها فاصله همدم تا آینه رو بدست بیاریم ( که بر حسب تتا میشه فاصله ) و خیلی کلاسیک قدر رو در مقایسه با خورشید و بار دیگر در مقایسه همدم در آینه با خود هم دم واقعی پیدا کنیم ؟
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 5:20:00 PM
سوال یک رو تماماً کروی حل کردم. چقدر نمره میگیرم؟
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 5:31:00 PM
سلاممرسی بابت جواباتون. دو تا انتقاد: متاسفانه یه سری فقط اسمشون جز نویسنده هاس ولی هیچ مطلبی نمیذارن. و اینکه به طور کلی تو کار گروهی ضعیف هستید...بنظرم بهتر بود همه یا حداقل دو سه تاتون سوالا رو با هم فکری هم حل کنید و اگه راجع به سوالی به توافق نرسیدید چندتا راه حل بذارید...الان ما از کجا بدونیم کدوم درسته. البته بازم مرسی!
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 6:49:00 PM
آقای صداقت به نظر من اگر هلال را هم در نظر میگرفتید بهتر بود.
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 6:57:00 PM
به نظر من این جوابم غلطه چون باید در نظر بگیری تو زاویه فضایی A/(2rsinx)^2 انرژی به ما میرسه .
سوال 4 هم که بهراد چرت نوشت. سوال 3 هم هیچ دلیلی ندارم که فشار تابشی با توان 2 کسینوس تتا رابطه داشته باشه با توان 1 داره.
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 7:05:00 PM
اگر شما(ناشناس بالایی) تصویر این دو را در امتداد هم بکشید فاصله جمع خواهد شد. فشار تابشی برای انعکاس : 1- بدلیل تصویر کردن مساحت در تعریف شدت تابش 2- بدلیل تکانه فوتون در راستای z کسینوس توان 2دارد
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 7:13:00 PM
به ناشناس بالای ناشناس بالایی: اولا که مودب باشید لطفا دوما: یه کسینوس تتا واسه اینه که نیرو در راستای صفحه نیست دومیشم واسه اینه که انرژی تابشی دریافتی یه صفحه به زاویش با راستای تابش بستگی داره. حالا متوجه شدید که با توان 2 رابطه داره؟؟؟
ناشناس
گفت
Saturday, May 01, 2010 7:56:00 PM
واقعا متاسفم واسه اونایی که واسه تضعیف روحیه ی دیگران اینقدر از خودشون اعتماد به نفس کاذب نشون می دن!!! از 61 نفر 11 نفر بالای 300 زدن! من واقعا بهتون تبریک می گم ولی اگه واقعا ما این همه آدو اووووووووووووففففففففففففففهههههههه داریم چرا هر سال کف اینقد پایینه؟
با سلام البته من در مورد ِ سوالات خیلی تو باغ نیستم اما در خصوص آینه با امیررضا موافقم. چون آینه است. جسمی نیست که نور را بگیرد و در اطراف پراکنده کند البته در مقوله ی هلال که ...
یک چیز ِ دیگر : سوال ِ هم سمت شدن ِدو ستاره که خیلی از این سوال خوشم آمد باید بگویم که جواب ِ درست فکر می کنم فی بین ِ صفر تا 45 بشود
این وبلاگ مربوط به بعضی از اعضای تیم ملی ایران در المپیاد اخترفیزیک سال 2010 است. بنا بر این است که اینجا در کنار هم چیزی یاد بگیریم و تلاش کنیم. البته از نظرات شما هم حتما" استفاده می کنیم.
داغ بزرگ
-
چه قدر سخت است برای انسان که کاری را بکند اما هدفی نتواند برایش حتی بتراشد
.اما تنها عاملی که تسکینش می دهد تایید کارش توسط دیگران است .سختی کار انجا
است ...
المپیاد جهانی ی ِ اخترفیزیک
-
جمعه صبح تیم اعزام می شه...
نا امید از طلا و خیلی چیزهای دیگه دارم میرم...
تیم ِ امسال واقعا از خیلی جهات شایستگی های بسیاری داره ، و قطعا نتیجه ی
تیمی ( که...
آزمون آزمایشی مرحله یک
-
چند روز پیش آزمون آزمایشی مرحله اول توسط بچه های تیم گرفته شد که سوالات آن
را از لینک زیر می توانید دانلود کنید
سولات
پاسخ سوال های من رو هم می تونید از لین...
امیررضا چرا وبلاگت دیگه جز وبلاگ های شخصی این بلاگ نیست ؟
ممکنه سوالی رو از راهی که مد نظر کمیته نیست حل کنیم ( مثلا از دو تا از داده ها استفاده نشه و تقریبایی بزنیم و ابداعاتی انجام بدیم !) ، جواب آخر مون هم درست باشه ! نمره میدن ؟
و اگر یک سوال رو تا یک مقطعی حل کنیم و از یک جایی به بعد ( مقدار خیلی کمیش ) رو بنویسیم همانند قبل فلان رو بدست میاریم و اون چیزی رو که به دست اوردیم رو توش جایگزین می کنیم و جواب نهایی بر حسب x میشه چون ، اون چیز بر حسب x بوده.(جواب رو بر حسب x میخواستن مثلا )
حدودا تو چه مایه هایی بهش نمره میدن اگه درست باشه ؟ نصف نمره رو ممکنه بدن ؟( اون عملیات به دلیل تکراری بودن در روند حل مسئله نوشته نشه در اصل ، چون چند بار همون کار برای محاسبات قبلی انجام شده )
و راستی برای این سوال دو نمیشه از قانون کسینوس ها فاصله همدم تا آینه رو بدست بیاریم ( که بر حسب تتا میشه فاصله ) و خیلی کلاسیک قدر رو در مقایسه با خورشید و بار دیگر در مقایسه همدم در آینه با خود هم دم واقعی پیدا کنیم ؟
سوال یک رو تماماً کروی حل کردم. چقدر نمره میگیرم؟
سلاممرسی بابت جواباتون.
دو تا انتقاد:
متاسفانه یه سری فقط اسمشون جز نویسنده هاس ولی هیچ مطلبی نمیذارن.
و اینکه به طور کلی تو کار گروهی ضعیف هستید...بنظرم بهتر بود همه یا حداقل دو سه تاتون سوالا رو با هم فکری هم حل کنید و اگه راجع به سوالی به توافق نرسیدید چندتا راه حل بذارید...الان ما از کجا بدونیم کدوم درسته.
البته بازم مرسی!
آقای صداقت به نظر من اگر هلال را هم در نظر میگرفتید بهتر بود.
به نظر من این جوابم غلطه چون باید در نظر بگیری تو زاویه فضایی A/(2rsinx)^2 انرژی به ما میرسه .
سوال 4 هم که بهراد چرت نوشت.
سوال 3 هم هیچ دلیلی ندارم که فشار تابشی با توان 2 کسینوس تتا رابطه داشته باشه با توان 1 داره.
اگر شما(ناشناس بالایی) تصویر این دو را در امتداد هم بکشید فاصله جمع خواهد شد.
فشار تابشی برای انعکاس :
1- بدلیل تصویر کردن مساحت در تعریف شدت تابش
2- بدلیل تکانه فوتون در راستای z
کسینوس توان 2دارد
به ناشناس بالای ناشناس بالایی:
اولا که مودب باشید لطفا
دوما: یه کسینوس تتا واسه اینه که نیرو در راستای صفحه نیست
دومیشم واسه اینه که انرژی تابشی دریافتی یه صفحه به زاویش با راستای تابش بستگی داره. حالا متوجه شدید که با توان 2 رابطه داره؟؟؟
واقعا متاسفم واسه اونایی که واسه تضعیف روحیه ی دیگران اینقدر از خودشون اعتماد به نفس کاذب نشون می دن!!!
از 61 نفر 11 نفر بالای 300 زدن! من واقعا بهتون تبریک می گم ولی اگه واقعا ما این همه آدو اووووووووووووففففففففففففففهههههههه داریم چرا هر سال کف اینقد پایینه؟
ای وای هلال یادم رفت! دیگه خودتون ببخشید من استاد سوتی ام :دی
میشه بگین راهم واسه سوال2 چرا غلطه؟
T=تتا b1=1370 m1=-26.8 R=6378000m d=2au*sin T r=1au p= 3.14
f1=(L/4pr*r)*p*R*R
f2= (f1 / 2pd*d)sinTcosT
m2-m1= 2.5 log b1/f2
به ناشناسان بالایی:
وقتی مساحت رو تصویر میکنی یعنی داری تکانه z رو در نظر میگیری.
یکی بگه اون زاویه فضایی رو تو سوال 2 باید در نظر گرفت یا نه.
با سلام
البته من در مورد ِ سوالات خیلی تو باغ نیستم
اما در خصوص آینه با امیررضا موافقم. چون آینه است. جسمی نیست که نور را بگیرد و در اطراف پراکنده کند
البته در مقوله ی هلال که ...
یک چیز ِ دیگر : سوال ِ هم سمت شدن ِدو ستاره که خیلی از این سوال خوشم آمد باید بگویم که جواب ِ درست فکر می کنم فی بین ِ صفر تا 45 بشود
راستی چرا اینجا همه ناشناسند